Aktywacja aplikacji IKO
Jeśli chcesz obsługiwać swoje konto i finanse w PKO Banku Polskim na telefonie, pobierz aplikację mobilną IKO. Zanim pobierzesz i aktywujesz aplikację IKO na telefon, upewnij się, że Twój telefon spełnia wymagania techniczne i ma dostęp do internetu. Aplikacja IKO może działać w trybie pasywnym i aktywnym - zobacz różnicę
Aplikacja IKO jest dostępna na telefony z systemami Android, iOS, Huawei.

Jak aktywować aplikację IKO na numerze zgłoszonym w banku?
1.Wejdź do sklepu z aplikacjami Twojego urządzenia i wyszukaj aplikację IKO wpisując frazę „IKO” lub „PKO”. Następnie kliknij ikonę aplikacji i przycisk pobierania.
2. Otwórz aplikację IKO i kliknij Dalej.
4. Aplikacja IKO pokaże Ci pierwszy ekran z instrukcją, jak postępować w kolejnych krokach i będzie pojawiać się przed kolejnymi etapami. Kliknij przycisk Rozpocznij.
5. Wprowadź numer klienta lub login (numer klienta znajdziesz np. na pierwszej stronie umowy o prowadzenie rachunku w PKO Banku Polskim). Jeśli jesteś nowym klientem lub masz hasło tymczasowe do serwisu internetowego iPKO, zyskasz możliwość ustalenia hasła do serwisu internetowego iPKO w czasie aktywacji aplikacji IKO - zobacz jak
6. Wprowadź hasło do serwisu internetowego iPKO.
7. Wybierz Nadaj PIN do aplikacji.
8. PIN będziesz używać do logowania w aplikacji IKO oraz potwierdzać nim przelewy, doładowania i inne operacje realizowane w IKO.
9. W aplikacji IKO kliknij przycisk Aktywuj aplikację. Ze względów bezpieczeństwa wyślij SMS-a (koszt wg taryfy operatora) do banku, który pozwoli zweryfikować autentyczność aplikacji i Twój numer telefonu. Nie modyfikuj treści SMS-a ani numeru, na który jest wysyłany.
10. Poprosimy Cię o zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji. Jeśli jej nie wyrazisz Twoja aplikacja IKO będzie działać w trybie pasywnym
11. Kliknij przycisk Poproś o kod aktywacyjny, aby otrzymać w ciągu ok. 1 minuty 4-cyfrowy kod aktywacyjny w formie wiadomości głosowej. Następnie wprowadź otrzymany kod aktywacyjny**.
12. Aktywacja jest zakończona i możesz zacząć korzystać z aplikacji. Jeśli szukasz dodatkowych informacji o aplikacji IKO przejdź do sekcji pytania i odpowiedzi lub pobierz:
Jak aktywować aplikację IKO na numerze telefonu, który NIE jest zgłoszony do banku?
Postępuj zgodnie ze wskazówkami powyżej do punktu 9. Następnie poczekaj, aż infolinia oddzwoni do Ciebie i zada Ci serię pytań weryfikujących. Następnie konsultant aktywuje zdalnie Twoją aplikację. Po poprawnej weryfikacji Twoja aplikacja będzie aktywna.
Zobacz również:
- Co zrobić, gdy jesteś nowym klientem lub masz hasło tymczasowe do serwisu iPKO i chcesz w trakcie aktywacji aplikacji IKO ustalić hasło do serwisu iPKO?
- Jak aktywować aplikację IKO, jak korzystasz z niej w trybie pasywnym?
- Jak aktywować aplikację IKO na drugim lub trzecim urządzeniu (hasło z urządzenia głównego)?
- Jak przywrócić ustawienia aplikacji (np. po zmianie numeru telefonu / urządzenia)?
Aplikacja IKO w nowej wersji dostępna jest dla telefonów z systemami w wersjach systemów operacyjnych uwzględnionych w warunkach technicznych aplikacji IKO.
* Pobranie aplikacji wymaga dostępu do internetu i może wiązać się z opłatą za wykorzystany przez Ciebie pakiet transmisji danych.
** Po zgłoszeniu chęci aktywacji u doradcy w placówce Banku lub na infolinii, nie musisz wykonywać kroku.