Aktywacja aplikacji IKO
Jeśli chcesz obsługiwać swoje konto i finanse w PKO Banku Polskim na telefonie, pobierz aplikację mobilną IKO. Zanim pobierzesz i aktywujesz aplikację IKO na telefon, upewnij się, że Twój telefon spełnia wymagania techniczne i ma dostęp do internetu. Aplikacja IKO może działać w trybie pasywnym i aktywnym - zobacz różnicę
Aplikacja IKO jest dostępna na telefony z systemami Android, iOS i Windows Phone:
Zobacz również:
- Co zrobić, gdy jesteś nowym klientem lub masz hasło tymczasowe do serwisu iPKO i chcesz w trakcie aktywacji aplikacji IKO ustalić hasło do serwisu iPKO?
- Jak aktywować aplikację IKO, jak korzystasz z niej w trybie pasywnym?
- Jak aktywować aplikację IKO na numerze telefonu, którego nie ma w systemie banku?
- Jak aktywować aplikację IKO na drugim lub trzecim urządzeniu (hasło z urządzenia głównego)?
- Jak przywrócić ustawienia aplikacji (np. po zmianie numeru telefonu / urządzenia)?

1. Uruchom telefon, wejdż do sklepu z aplikacjami i wyszukaj aplikację IKO wpisując frazę „IKO” lub „PKO”. Następnie kliknij ikonę aplikacji i przycisk pobierania.
2. Otwórz aplikację IKO i kliknij przycisk Mam konto.
3. Aplikacja IKO pokaże Ci pierwszy ekran z instrukcją, jak postępować w kolejnych krokach i będzie pojawiać się przed kolejnymi etapami. Kliknij przycisk Rozpocznij.
4. Wprowadź numer klienta (numer klienta znajdziesz na pierwszej stronie umowy o prowadzenie rachunku w PKO Banku Polskim).
Jeśli jesteś nowym klientem lub masz hasło tymczasowe do serwisu internetowego iPKO, zyskasz możliwość ustalenia hasła do serwisu internetowego iPKO w czasie aktywacji aplikacji IKO - zobacz jak
5. Wprowadź hasło do serwisu internetowego iPKO.
6. Nadaj PIN do aplikacji. Będziesz go używać do logowania do aplikacji IKO oraz potwierdzać nim przelewy, doładowania i inne operacje realizowane w IKO.
7.** W aplikacji IKO kliknij przycisk Aktywuj. Ze względów bezpieczeństwa wyślij SMS-a (koszt wg taryfy operatora) do banku, który pozwoli zweryfikować autentyczność aplikacji i Twój numer telefonu. Nie modyfikuj treści SMS-a ani numeru, na który jest wysyłany.
8.** Aplikacja IKO poprosi Cię o wybranie sposobu otrzymania 4-cyfrowego kodu aktywacyjnego**:
- Wybierając opcję Wiadomość głosowa aktywację dokończysz na telefonie: w ciagu kilkunastu sekund otrzymasz telefonicznie informację głosową z kodem aktywujacym
- Gdy wybierzesz opcję Serwis internetowy iPKO, zaloguj sie do serwisu internetowego iPKO i w zakładce IKO wygeneruj kod samodzielnie
9.** Po wprowadzeniu kodu aktywacyjnego w aplikacji IKO, aktywacja jest zakończona i możesz zacząć korzystać z aplikacji. Jeśli szukasz dodatkowych informacji o aplikacji IKO przejdź do sekcji pytania i odpowiedzi lub pobierz:
Aplikacja IKO w nowej wersji dostępna jest dla telefonów z systemami w wersjach systemów operacyjnych uwzględnionych w warunkach technicznych aplikacji IKO.
* Pobranie aplikacji wymaga dostępu do internetu i może wiązać się z opłatą za wykorzystany przez Ciebie pakiet transmisji danych.
** Po zgłoszeniu chęci aktywacji u doradcy w placówce Banku lub na infolinii, nie musisz wykonywać kroku.