Czeki BLIK
Czek BLIK (złożony z 9 cyfr) umożliwia - podobnie jak kod BLIK - realizację płatności za zakupy w sklepach i internecie oraz wypłaty z bankomatów do ustalonej z góry kwoty. Można go wykorzystać samodzielnie lub przekazać innej osobie wraz z hasłem do kodów.
- Przed utworzeniem pierwszego czeku BLIK należy ustalić hasło do czeków w serwisie internetowym iPKO/Inteligo.
- Każdą operację czekiem BLIK należy potwierdzić hasłem do czeków. Jeśli z czeku korzysta inna osoba, podaj jej również hasło do czeków. Hasło należy przekazać osobno.
- Można posiadać maksymalnie 5 aktywnych czeków BLIK.
- Utworzenie czeku BLIK w aplikacji IKO powoduje założenie blokady na rachunek do momentu wykorzystania czeku BLIK lub wygaśnięcia określonego przez użytkownika okresu ważności. Jeśli czek BLIK nie będzie wykorzystany lub wygaśnie, środki będą znów dostępne na rachunku.
- Jeden czek BLIK można wykorzystać jeden raz.
- Operacje czekiem BLIK realizowane są na kwotę równą kwocie lub mniejszą od kwoty, na jaką został wystawiony. Kwota niewykorzystana z czeku BLIK wróci na rachunkek osoby tworzącej czek BLIK.
- Jeżeli istnieje podejrzenie, że numer danego czeku i/lub hasło do czeków mogą być użyte przez osoby niepowołane, anuluj czek BLIK w aplikacji IKO lub zmień hasło do czeków.
- Operacje wykonywane czekami BLIK podlegają limitom transakcyjnym.

Jak utworzyć czek BLIK?
- Uruchom aplikację IKO i zaloguj się.
- Wejdź w Płatności, a następnie wybierz Czeki BLIK.
- Na ekranie z listą czeków wybierz przycisk Utwórz czek.
- Wypełnij pola: wpisz wartość czeku – czyli maksymalną kwotę, jaką chcesz udostępnić w formie czeku do realizacji wypłaty gotówki z bankomatu lub zakupów. Określ też termin jego ważności. Opcjonalnie wpisz tytuł czeku. Twój czek będzie dostępny w aplikacji IKO bez konieczności logowania. Jeśli nie będzie Ci potrzebny dostęp do czeku przed logowaniem się do IKO, odznacz pole „Zapisz offline”.
- Aby zakończyć proces, zatwierdź zmiany przyciskiem Utwórz czek. Czek automatycznie zostanie przeniesiony do listy aktualnych czeków w aplikacji.
Jak przekazać czek BLIK innej osobie?
- Uruchom aplikację IKO. Jeśli czek BLIK został zapisany w trybie offline, będzie on dostępny przed logowaniem po kliknięciu w przycisk „Czeki BLIK”. Jeśli nie włączono tej funkcji przy tworzeniu czeku, zaloguj się.
- Wejdź w Płatności, a następnie Czeki BLIK.
- Kliknij w interesujący Cię czek, aby wyświetlić szczegóły. Następnie wybierz przycisk Udostępnij czek.
- Wybierz jedną z dostępnych możliwości przesłania czeku – na przykład w formie SMS-a.
- Wprowadź dane osoby, której chcesz przekazać czek BLIK, lub wybierz jej dane z książki kontaktów i wyślij wiadomość. Aby odbiorca mógł wykorzystać czek BLIK, musisz przekazać mu również hasło do czeków.
Pamiętaj, aby nie przekazywać hasła do czeków w tej samej wiadomości, co cyfry czeku BLIK, aby zminimalizować ryzyko przechwycenia danych przez osoby nieupoważnione. Jeden czek BLIK można wykorzystać tylko raz, a różnica między kwotą czeku BLIK a wartością transakcji wróci na Twoje konto. Pamiętaj, że operacje wykonywane czekiem BLIK podlegają limitom, które są zapisane w Twojej bankowości internetowej.
Zobacz tematy pomocy dotyczące aplikacji mobilnej IKO lub zapoznaj się z przewodnikiem: