Potwierdzanie transakcji IKO biometrią
- Potwierdzaj wybrane transakcje w IKO odciskiem palca lub skanem twarzy – bez podawania PIN-u do aplikacji
- Swobodnie zarządzaj limitem, do którego chcesz potwierdzać swoje przelewy biometrią – może go zmienić w dowolnym momencie w swojej aplikacji IKO
Jakie transakcje możesz potwierdzać biometrią w IKO?
- Przelewy krajowe
- Przelewy do odbiorcy
- Przelewy z karty kredytowej
- Przelewy na telefon
- Doładowania telefonów
- Płatności BLIK, zlecane w internecie, bankomacie i terminalu płatniczym
- Opłaty za bilety komunikacji miejskiej i parkingi

Jak włączyć potwierdzanie przelewów biometrią w IKO?
Przejdź do swojego profilu, wejdź w Ustawienia → Biometria → Logowanie i autoryzacja → Autoryzacja operacji biometrią i zatwierdź włączenie funkcji PIN-em do IKO.
Jak zmienić limit pojedynczej transakcji, którą możesz potwierdzić w IKO?
- Maksymalna kwota pojedynczej transakcji, którą możesz potwierdzić biometrią, to 500 PLN.
- Przejdź do swojego profilu, wejdź w Ustawienia → Biometria → Logowanie i autoryzacja → Limit autoryzacji biometrią (opcja widoczna po włączeniu autoryzacji biometrią). Wpisz nową kwotę limitu i zatwierdź ją PIN-em do IKO.
Po włączeniu opcji biometrii możemy poprosić Cię o potwierdzenie przelewu PIN-em do IKO wtedy, gdy:
- Kwota przelewu przekroczy limit
- Odczyt linii papilarnych lub skanu twarzy nie zadziała
Na jakich telefonach możesz korzystać z biometrii w IKO?
- Na wybranych telefonach z systemem Android w wersji 6.0 lub wyższej, jeśli czytnik linii papilarnych jest zgodny ze standardem określonym przez Google
- Na wybranych telefonach z systemem iOS (iPhone) z funkcją Face ID/Touch ID
Biometria w IKO nie zadziała na telefonach zrootowanych lub z jailbreakiem
Sprawdź najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi lub:
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych