Weryfikacja pracownika banku w IKO
Masz wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie doradca/konsultant z banku?
W aplikacji IKO możesz zweryfikować jego tożsamość i bezpiecznie kontynuować rozmowę. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że rozmawiasz z właściwą osobą.

Jak zweryfikować pracownika w aplikacji IKO?
- Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO.
- Po chwili dostaniesz powiadomienie push w aplikacji IKO z jego danymi.
- Poproś pracownika o jego imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni. Jeżeli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę.
Jeżeli pracownik banku odmówi weryfikacji lub poda błędne dane – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię. Tam także możesz zweryfikować tożsamość pracownika:
- 800 302 302
(brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach opłata zgodna z taryfą operatora) - +48 81 535 60 60
(do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora)
Spoofing, czyli telefoniczne oszustwo
Spoofing to telefoniczne podszywanie się przestępców pod np. instytucje finansowe – w tym banki.
Jak przebiega spoofing?
- Numer telefonu, z którego dzwonią oszuści może wyświetlać się jako prawidłowy numer telefonu firmy lub instytucji
- Oszuści mogą prosić np. o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej, a potem o kod SMS, żeby wejść na Twoje konto i wykonać z niego przelew
- Oszuści nakłaniają przez telefon do zainstalowania dodatkowego oprogramowania lub aplikacji
- Oszust nie będzie chciał zweryfikować swojej tożsamości
Powód prośby o podanie poufnych danych może być różny, np. awaria systemów, prowadzone przez policję śledztwo czy zagrożenie utraty pieniędzy.
Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o dane karty płatniczej oraz jej PIN, o login i hasło do bankowości elektronicznej, pełny numer PESEL czy kod BLIK. Nie będzie też namawiał do instalacji dodatkowego oprogramowania.
Sprawdź najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi lub:
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych