Zweryfikuj pracownika banku
Masz wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie doradca/konsultant z banku?
W aplikacji IKO możesz zweryfikować jego tożsamość i bezpiecznie kontynuować rozmowę. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że rozmawiasz z właściwą osobą.
Jak zweryfikować pracownika w aplikacji IKO?
- Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO.
- Po chwili dostaniesz powiadomienie push w aplikacji z jego danymi.
- Poproś pracownika o imię, nazwisko, jego stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni. Jeśli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę.
Jeśli pracownik banku odmówi weryfikacji lub poda błędne dane – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 800 302 302.

Spoofing, czyli telefoniczne oszustwo
Spoofing, to telefoniczne podszywanie się przestępców pod np. instytucje finansowe – w tym banki. Numer telefonu, z którego dzwonią, wyświetla się jako prawidłowy numer instytucji/firmy, za pracownika której się podają. Oszuści proszą m.in. o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej, a potem o kod SMS, żeby wejść na Twoje konto i wykonać z niego przelew.
Pretekst do podania poufnych danych może być różny, np. awaria systemów, prowadzone przez policję śledztwo czy zagrożenie utraty pieniędzy.
Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o PIN do karty, o login ani o hasło do bankowości elektronicznej.
Sprawdź najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi lub:
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych