Weryfikacja pracownika banku w Twojej aplikacji IKO

Masz wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie doradca/konsultant z banku?

W aplikacji IKO możesz zweryfikować jego tożsamość i bezpiecznie kontynuować rozmowę. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że rozmawiasz z właściwą osobą.

Spoofing, czyli telefoniczne oszustwo

    • Numer telefonu, z którego dzwonią oszuści może wyświetlać się jako prawidłowy numer telefonu firmy lub instytucji
    • Oszuści mogą prosić np. o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej, a potem o kod SMS, żeby wejść na Twoje konto i wykonać z niego przelew
    • Oszuści nakłaniają przez telefon do zainstalowania dodatkowego oprogramowania lub aplikacji
    • Oszust nie będzie chciał zweryfikować swojej tożsamości

    Powód prośby o podanie poufnych danych może być różny, np. awaria systemów, prowadzone przez policję śledztwo czy zagrożenie utraty pieniędzy.

Jak zweryfikować pracownika w aplikacji IKO?

  • 1
    Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO
  • 2
    Po chwili dostaniesz powiadomienie w aplikacji IKO z jego danymi
  • 3
    Poproś pracownika o jego imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni

    Jeśli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę

Jeśli dzwoniący odmówi weryfikacji, poda błędne dane lub weryfikacja nie będzie możliwa – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię. Tam także możesz potwierdzić tożsamość naszego pracownika:

  • 800 302 302
    (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach opłata zgodna z taryfą operatora)
  • +48 81 535 60 60
    (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora)
Grafika do linku Więcej o bezpieczeństwie

Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o dane karty płatniczej oraz jej PIN, o login i hasło do bankowości elektronicznej, pełny numer PESEL czy kod BLIK. Nie będzie też namawiał do instalacji dodatkowego oprogramowania.

Więcej o bezpieczeństwie