Otwórz konto w aplikacji IKO
Wybierz, jak chcesz podpisać umowę o konto w PKO Banku Polskim:
- online, korzystając z wideoweryfikacji, czyli potwierdzenia tożsamości za pomocą zdjęcia dowodu osobistego i twarzy – wystarczy, że masz telefon z aplikacją IKO
- przesyłka kurierska – umowę do podpisu dostarczy Ci kurier

Jak chcesz podpisać umowę o konto:
Wideoweryfikacja, czyli konto na selfie
- Konto otwarte w ok. 15 minut
- Umowę podpisujesz online – weryfikujemy twoją tożsamość za pomocą zdjęcia dokumentu tożsamości i twarzy
- Po podpisaniu umowy masz od razu dostęp m.in. do: płatności i wypłat BLIK, przelewów krajowych, karty debetowej oraz płatności zbliżeniowych telefonem
- Niektóre funkcje konta ze względów bezpieczeństwa wymagają potwierdzenia tożsamości w oddziale banku1
Jakie konta możesz wygodnie otworzyć na selfie w aplikacji IKO?
Wizyta kuriera
- Konto otwarte w 2-3 dni
- Umowę do podpisu dostarczy Ci kurier
- Po podpisaniu umowy zyskujesz od razu pełny dostęp do konta
Jakie konta możesz otworzyć w aplikacji IKO?
1 Od momentu podpisania umowy online przez klienta do czasu okazania dokumentu tożsamości w oddziale, klient może korzystać z konta w ograniczonym trybie, tj:
- dzienny limit transakcji do rachunku wynosi 10 000,00 PLN (nie można go zmienić)
- brak możliwości zarządzania limitami karty debetowej wydanej do tego rachunku
- brak możliwości korzystania z e-urzędu i całej funkcjonalności administracji państwowej np.: złożenia wniosku 500+
- brak możliwości zamówienia więcej niż jedną kartę debetową do rachunku, z wyjątkiem zastrzeżenia i jednoczesnego zamówienia kolejnej karty
- brak możliwości zmiany limitów dla aplikacji IKO.
Jak otworzyć konto na selfie?
1. Pobierz i uruchom aplikację IKO, a następnie wybierz opcję „Zostań klientem – otwórz konto” oraz „Otwórz online”.
2. Wybierz konto dla siebie i, jeżeli chcesz, zamów kartę płatniczą, podaj dane kontaktowe oraz udziel zgody na wykorzystanie wizerunku podczas wideoweryfikacji.
3. Zrób zdjęcia dowodu oraz twarzy, sprawdź poprawność danych, wskaż adres zamieszkania, zaakceptuj oświadczenia i złóż wniosek.
Co dalej?
- W wiadomości e-mail od Banku znajdziesz dane do logowania do serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO. Hasło do pierwszego logowania prześlemy SMS-em.
- Po pierwszym zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO poprosimy Cię o nadanie swojego hasła, a po pierwszym zalogowaniu do aplikacji mobilnej IKO – o nadanie PIN-u.
- Niektóre funkcje np. e-urząd będą wymagały dodatkowego potwierdzenia tożsamości w oddziale
Jak otworzyć konto z wizytą kuriera?
1. Pobierz aplikację IKO ze sklepu z aplikacjami, uruchom ją i wybierz opcję „Zostań klientem – otwórz konto”, następnie „Wizyta kuriera”.
2. Wybierz konto dla siebie i, jeżeli chcesz, zamów, kartę płatniczą, podaj podstawowe dane. Zdecyduj, czy chcesz korzystać z Debetu na koncie oraz gdzie wolisz odbierać wyciągi: w serwisie internetowym iPKO lub na adres e-mail. Następnie podaj adres dla kuriera, który przywiezie Ci umowę do podpisu.
3. Zaznacz potrzebne oświadczenia i złóż wniosek.
Co dalej?
- W wiadomości e-mail od Banku znajdziesz dane do logowania do serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO. Hasło inicjalne do logowania prześlemy SMS-em.
- Po pierwszym zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO poprosimy Cię o nadanie swojego hasła, a po pierwszym zalogowaniu do aplikacji mobilnej IKO – o nadanie PIN-u.
- Gdy tylko otrzymamy podpisaną przez Ciebie umowę, zyskasz możliwość korzystania ze wszystkich funkcji naszego serwisu internetowego i aplikacji mobilnej.
Zobacz tematy pomocy dotyczące aplikacji mobilnej IKO lub zapoznaj się z przewodnikiem: