Asystent głosowy w IKO
Masz do załatwienia proste sprawy finansowe? Obsługuj IKO głosem. Nasz Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Sprawdź, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach:
- Zrób przelew – możesz powiedzieć np. „przelej 100 zł do Janka”
- Wyszukaj transakcje w historii filtrując je według kwoty, daty i typu – np. „pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”
- Użyj kodu BLIK – np. „podaj mi kod BLIK”
- Doładuj telefon na kartę – np. „doładuj telefon Szymona za 50 zł”
- Sprawdź stan konta – np. „ile mam kasy na koncie?”
- Zmień limit karty – np. "zmień limit karty"
- Spłać kartę kredytową – np. "spłać kartę"
Wirtualny asystent ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności. Jeśli czegoś nie umie, może przenieść Cię do miejsca w IKO, gdzie zrobisz to samodzielnie np. gdy powiesz:
- „chyba zgubiłem kartę” – Asystent głosowy przeniesie Cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec
- „chcę kupić 100 euro” – Asystent głosowy przekieruje Cię do kantoru
- „chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – Asystent głosowy przeniesie Cię do Ustawień
- „potrzebuję dodatkowej gotówki”– Asystent głosowy zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową
- „chciałbym zacząć oszczędzać” – Asystent głosowy przekieruje Cię do wniosku o lokatę
Chcesz wiedzieć, ile wydajesz i oszczędzasz?
Asystent głosowy w IKO umie już przeanalizować Twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Pokaże też podsumowanie Twoich płatności kartą na kategorie produktowe lub u wybranego sprzedawcy. Wystarczy, że powiesz:
- "ile wydaję" – Asystent głosowy zaproponuje kilka opcji analizy:
- pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe, wypłaty z bankomatu i pozostałe płatności
- podsumuje płatności kartą u wskazanego przez Ciebie sprzedawcy. Możesz powiedzieć jednym zdaniem, np. „Ile wydaję w…” i podać nazwę sprzedawcy (np. sieci handlowej lub stacji paliw)
- podzieli te wydatki na kategorie, takie jak: zakupy, usługi, rozrywka, transport, podróże, zdrowie i uroda oraz 29 podkategorii, jak np.: produkty spożywcze, telekomunikacja, sport i rekreacja, stacje paliw, hotele, apteki. Możesz powiedzieć jednym zdaniem, np. „Pokaż wydatki na jedzenie”
- historia konta – pokaże Twoje transakcje dla jednego lub kilku kont - „ile oszczędzam" - Asystent głosowy podsumuje Twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś
- "ile wydaję" – Asystent głosowy zaproponuje kilka opcji analizy:
Korzystasz z IKO na iOS?
Możesz dodać w Asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Wybierz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania Asystenta głosowego lub zaakceptuj te zaproponowane domyślnie, takie jak:
- „Hey Siri, Talk to IKO” – uruchomisz Asystenta głosowego
- „Hey Siri, Talk to IKO – transfer” - wywołasz przelew
- „Hey Siri, Talk to IKO – Blik” – dostaniesz kod BLIK
- „Hey Siri, Talk to IKO – history” – sprawdzisz historię konta
Jak zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego?
- 1. Kliknij ikonę Asystenta na ekranie głównym IKO. Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO.2. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej Asystent będzie mógł odpowiadać na Twoje pytania.3. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać - możesz to zmienić w każdym momencie. Zacznij swoją pierwszą rozmowę!
Jak działa Asystent głosowy IKO?
Jak skorzystać z BLIKA z Asystentem głosowym?
Jak doładować telefon z Asystentem głosowym?
Jak zlecić przelew z Asystentem głosowym?
Czy korzystanie z Asystenta w IKO jest bezpieczne?
- Asystent głosowy jest równie bezpieczny, jak cała aplikacja IKO. Staramy się, żeby Twoje dane były zawsze zabezpieczone.
- Nie przekazujemy nikomu informacji o Twoich rozmowach. Potrzebujemy tych nagrań po to, żeby rozwijać naszego Asystenta. Nie będziemy ich nikomu udostępniać.
- Asystent słucha Cię tylko wtedy, kiedy go włączysz. Gdy zamkniesz okno Asystenta, wyłączamy mikrofon. Jeśli nie chcesz, żeby Twój głos był rejestrowany, możesz komunikować się z Asystentem za pomocą tekstu.
Jakimi językami mówi Asystent głosowy?
Obecnie Asystent mówi tylko w języku polskim.
Co potrafi Asystent głosowy w IKO?
Przy pomocy wirtualnego Asystenta możesz:
- zrobić przelew zwykły lub na telefon,
- sprawdzić, ile masz na koncie,
- przeszukać historię konta,
- doładować telefon,
- zapłacić Blikiem.
Asystent cały czas się uczy. W przyszłości będzie miał kolejne funkcje.
Jak zainstalować Asystenta głosowego IKO?
Nie musisz nic instalować. Asystenta głosowego otrzymujesz razem aktualną wersją aplikacji IKO.
Czy wirtualny Asystent będzie mnie podsłuchiwać?
Asystent glosowy rejestruje dźwięk tylko wtedy, kiedy go włączysz i wybierzesz opcję rozmowy głosowej. Po zamknięciu ekranu wirtualnego Asystenta wyłączamy mikrofon.
Czy Asystenta głosowego można wyłączyć?
Używanie wirtualnego Asystenta nie jest konieczne do korzystania z IKO. Dopóki nie klikniesz w jego ikonę, nie zostanie uruchomiony. Zamykając okno Asystenta, automatycznie go wyłączysz.
Jak zgłosić problem z wirtualnym Asystentem?
Jeśli masz problem lub pytania związane z Asystentem głosowym, napisz na adres iko@pkobp.pl. W aplikacji IKO możesz też przekazać swoje uwagi Asystentowi głosowemubezpośrednio w trakcie rozmowy – żeby to zrobić, wystarczy powiedzieć na przykład „Hej, chyba coś nie działa…”. Twoje sugestie trafią do naszego eksperta.
Sprawdź najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi lub:
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Osoby poniżej 16. roku życia mogą korzystać z Asystenta w wersji tekstowej.