Bezpieczeństwo
Aplikacja IKO została stworzona zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa i systematycznie poddawana jest testom i audytom. Pamiętaj jednak, że w dużym stopniu to właśnie Ty masz wpływ na to, czy obsługa finansów na telefonie będzie bezpieczna:
- Pobieraj aplikację IKO wyłącznie ze sklepów Google Play, App Store, Huawei AppGallery i aktualizuj ją na bieżąco
- Ogranicz operacje w IKO limitami, które można dowolnie zmieniać w serwisie internetowym iPKO - więcej
- Jeśli zmieniasz numer telefonu, pamiętaj o usunięciu przypisanej do niego aplikacji IKO. Zrobisz to:
- w serwisie iPKO – wybierz Aplikacja IKO i urządzenie, z którego chcesz usunąć aplikację
- w aplikacji IKO (Więcej – Ustawienia – Wyrejestruj aplikację)
Jeśli tego nie zrobisz oraz nie będziesz korzystać na tym nr telefonu z IKO dłużej niż 12 miesięcy, aplikacja może zostać po tym czasie automatycznie usunięta ze względów bezpieczeństwa.
Jeżeli aplikacja IKO nie działa prawidłowo, sprawdź czy masz dostęp do internetu. W przypadku utrudnień zidentyfikowanych przez bank pojawi się informacja na stronie internetowej pkobp.pl i/lub na profilu banku w mediach społecznościowych. W razie dalszych problemów skontaktuj się z infolinią 800 302 302*.
Ostatnie komunikaty
Zabezpiecz się
Rady dotyczące Twojego telefonu:
- Nie wyrażaj zgody na instalację aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
- Korzystaj wyłącznie z oficjalnych sklepów z aplikacjami.
- Instalując aplikacje zwracaj uwagę, jakich uprawnień żądają do Twojego telefonu.
- Aktualizuj systematycznie aplikacje i system operacyjny telefonu.
- Nie wyłączaj zabezpieczeń producenta.
- Korzystaj z blokady ekranu – blokuj go kodem PIN lub hasłem.
Rady dotyczące aplikacji IKO:
- Chroń PIN do aplikacji IKO.
- Ustaw limity operacji w aplikacji IKO.
- Aktualizuj aplikację IKO, gdy tylko pojawi się aktualizacja w oficjalnym sklepie.
Monitoruj
- Zwracaj uwagę na dziwne zachowania np. próby zachęcenia do pobrania nowych aplikacji. Może to być komunikat o wykrytym wirusie i konieczności zainstalowania antywirusa. W razie wątpliwości zapytaj zaufanej osoby.
- Nie wykonuj działań, do których możesz być nakłaniany w treści SMSów lub emaili, pochodzących od nieznanych nadawców, np. nie klikaj w linki zawarte w tych wiadomościach.
- Zwracaj uwagę na próby wyłudzenia danych do logowania do serwisu internetowego iPKO. Te dane są potrzebne TYLKO podczas aktywacji IKO.
- Czytaj uważnie wiadomości przesyłane przez Bank.
Reaguj
- W razie podejrzenia, że telefon jest zawirusowany, należy zwrócić się o pomoc do zaufanej osoby lub do salonu operatora.
- W przypadku utraty telefonu zablokuj aplikację IKO lub wyrejestruj ją dzwoniąc na infolinię, przez serwis internetowy iPKO lub w oddziale Banku.
- W przypadku podejrzenia ujawnienia PIN-u zmień PIN do aplikacji IKO w aplikacji IKO lub w serwisie internetowym iPKO.
- W sytuacji gdy Bank lub operator informuje Cię o czynności, której nie zlecałeś, skontaktuj się z infolinią Banku lub operatora, aby uzyskać więcej informacji.
Powiadom Bank o każdej sytuacji, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie - zadzwoń na infolinię 800 302 302* lub +48 81 535 60 60**.
* Brak opłat za połączenie dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach opłata zgodna z taryfą operatora.
** Numer do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora.