Wpłata gotówki we wpłatomacie aplikacją IKO
Wpłacaj gotówkę we wpłatomatach PKO Banku Polskiego przy użyciu aplikacji IKO zamiast karty (operacja jest bezpłatna dla klientów PKO Banku Polskiego):
- na konto własne lub
- na konto dowolnego użytkownika aplikacji IKO.
Nie potrzebujesz przy tym żadnej karty – zamiast wprowadzać ją do wpłatomatu, wpisujesz kod BLIK ze swojej aplikacji IKO i numer telefonu odbiorcy (dotyczy tylko transakcji na aplikację innego użytkownika IKO).

Kto może wpłacać gotówkę przy użyciu aplikacji IKO?
Posiadacz aktywnej aplikacji IKO.
Jakie dane odbiorcy są potrzebne, aby wpłacić mu gotówkę we wpłatomacie przy użyciu aplikacji IKO?
Jeśli wpłacasz pieniądze na swoje konto, wystarczy Ci dostęp do aktywnej aplikacji IKO z aktualnym kodem BLIK.
Jeśli wpłacasz pieniądze na konto innego użytkownika aplikacji IKO, musisz znać dodatkowo jego numer telefonu, na którym ma aktywną aplikację IKO.
Gdzie można wpłacać gotówkę przy użyciu aplikacji IKO?
W bankomatach z modułem wpłat/wpłatomatach PKO Banku Polskiego obsługujących wpłaty IKO.
Na jakie konto mogę wpłacić gotówkę we wpłatomacie przy użyciu aplikacji IKO?
Korzystając z metody wpłacania gotówki przy użyciu kodu BLIK z aplikacji IKO, możesz wpłacić pieniądze na dowolne konto w PKO Banku Polskim lub Inteligo, które jest powiązane z aplikacją IKO.
Jeśli odbiorca korzysta z kilku aplikacji IKO na różnych telefonach, wpłata zostanie zrealizowana na konto, które jest ustawione jako źródło pieniądza dla danej aplikacji IKO powiązanej z numerem telefonu, który wpiszesz na ekranie wpłatomatu. Aby zrealizować wpłatę konieczne jest, aby odbiorca miał w pełni aktywną aplikację IKO – sprawdź, jak aktywować aplikację IKO
Jak wpłacić gotówkę we wpłatomacie przy użyciu aplikacji IKO?
- Znajdź wpłatomat obsługujący wpłaty przy użyciu kodu BLIK z aplikacji IKO.
- Na ekranie wpłatomatu wybierz przycisk „Wpłata IKO”.
- Wprowadź kod BLIK ze swojej aplikacji IKO na ekranie wpłatomatu.
- Wybierz, komu chcesz wpłacić pieniądze: Naciśnij przycisk „Wpłata własna”, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na swoje konto. Naciśnij przycisk „Wpłata na telefon”, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na konto innego użytkownika aplikacji IKO.
- Jeżeli wybrano „Wpłatę na telefon”, należy wpisać numer telefonu odbiorcy.
- Gdy pojawią się ekrany znane ze standardowego procesu wpłaty gotówki przy użyciu karty (opis zasad wpłacania banknotów , prośba o podanie kwoty wpłaty, podsumowanie liczby i rodzaju wpłaconych banknotów), postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Po akceptacji podsumowania operacji wpłata zostanie zarejestrowana, a środki zostaną zaksięgowane na koncie odbiorcy.
Zobacz tematy pomocy dotyczące aplikacji mobilnej IKO lub zapoznaj się z przewodnikiem: