Logowanie odciskiem palca
Aplikacja mobilna IKO umożliwia logowanie odciskiem palca bez użycia kodu PIN. Gdy posiadacz telefonu przyłoży palec do czytnika linii papilarnych, urządzenie weryfikuje ich zgodność z tymi, których użył w trakcie konfiguracji ww. zabezpieczenia na telefonie. Mechanizm logowania odciskiem palca dostępny jest na wybrane modele telefonu.
Jak wpływa korzystanie z logowania odciskiem palca do aplikacji IKO na działanie aplikacji IKO?
- logowanie do aplikacji IKO jest szybsze – nie jest wymagane wprowadzanie PIN-u podczas logowania do aplikacji IKO,
- płatności zbliżeniowe telefonem (niezależnie od kwoty) wymagają każdorazowo potwierdzenia kodem PIN.

Na jakich telefonach można logować się odciskiem palca do aplikacji IKO?
Logowanie odciskiem palca działa na:
- wybranych telefonach z systemem Android w wersji 6.0 lub wyższej, pod warunkiem, że producent telefonu zapewnił obsługę czytnika linii papilarnych zgodnie ze standardem określonym przez Google.
- wybranych telefonach z systemem iOS (iPhone) obsługujących logowanie Touch ID.
Logowanie odciskiem palca nie jest możliwe do aplikacji IKO zainstalowanych na telefonach zrootowanych/z jailbreak’iem.
Jak włączyć w aplikacji IKO logowanie odciskiem palca?
Logowanie odciskiem palca można włączyć w ustawieniach aplikacji IKO, jednak przedtem wymagane jest skonfigurowanie logowania odciskiem palca w telefonie - aktywacja Touch ID na telefonach z iOS opisana jest na stronie producenta
- Wejdź w ustawienia aplikacji i kliknij pozycję „Logowanie odciskiem palca”. Uwaga, jeśli Twoja aplikacja nie jest w pełni aktywna, aplikacja poprosi Cię o dokończenie aktywacji.
- Na ekranie "Logowanie odciskiem palca" aktywuj funkcję przesuwając suwak i zatwierdzając zmianę PIN-em do aplikacji.
- W tym samy miejscu w Ustawieniach możesz włączyć pokazywanie logowania odciskiem palca na ekranie startowym – wtedy nie będzie trzeba klikać w „Zaloguj”.
Zobacz tematy pomocy dotyczące aplikacji mobilnej IKO lub zapoznaj się z przewodnikiem: