Przelewy na numer telefonu
- Przelewy BLIK są darmowe, trafiają od razu na konto odbiorcy i są dostępne 24/7/365 – to wygodny sposób na rozliczanie np. wspólnych zakupów, zrzutki na prezent lub pizzę
- Chcesz wiedzieć, komu możesz przelać pieniądze na numer telefonu? Włącz oznaczanie odbiorców przelewów BLIK w swoich Kontaktach
- Nie musisz już pamiętać 26-cyfrowego numeru konta – wystarczy numer telefonu osoby, której chcesz przesłać pieniądze
Zobacz, jak:
1. W IKO wejdź w Płatności → Przelew na telefon → Nowy przelew.
2. Wybierz z kontaktów w Twoim telefonie lub wpisz numer telefonu osoby, której chcesz przesłać pieniądze. Zarówno odbiorca, jak i nadawca przelewu na telefon musi mieć aplikację bankową i zarejestrowany numer telefonu do usługi przelewów na telefon BLIK.
3. Uzupełnij pozostałe dane i potwierdź przelew.
1. W aplikacji IKO wejdź w Ustawienia.
2. Wybierz opcję Ustawienia BLIK → Przelew na telefon → Zarejestruj.
3. Potwierdź rejestrację numeru PINem w aplikacji IKO.
Gotowe! Teraz możesz zarówno wysyłać, jak i odbierać przelewy na telefon BLIK.1. Przejdź do Płatności.
2. Wybierz Prośba o przelew.
3. Wpisz nazwę i kwotę przelewu, a następnie:
- podaj numer telefonu, na który wyślemy prośbę w powiadomieniu push w aplikacji IKO lub
- stwórz kod QR i wyślij go w komunikatorze na swoim telefonie, np. e-mail, Messenger czy WhatsApp.
Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na prośbę o przelew?
Uważaj na fałszywe wiadomości Messenger, Facebook i e-mail↗
Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na powiadomienie powiadomieniu PUSH?
1. Wejdź w powiadomienie z prośbą o przelew.
2. Sprawdź dane przelewu – tytuł, kwotę i numer telefonu odbiorcy.
3. Zatwierdź przelew - pieniądze od razu trafią na konto odbiorcy. Kwoty powyżej 50 zł potwierdzisz PIN-em do aplikacji.
- Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na kod QR?
1. Zapisz przysłany kod QR na swoim urządzeniu (komputer, tablet, telefon) i wejdź do aplikacji IKO w Płatności → Zeskanuj i zapłać.
2. Zeskanuj kod QR lub wybierz zapisaną grafikę z kodem QR z pamięci telefonu. Aplikacja sczyta dane z kodu i umieści je we właściwe pola.
3. Sprawdź poprawność danych i zatwierdź przelew.
Najczęściej zadawane pytania o przelewie na telefon
- Kto może odbierać przelewy na telefon BLIK?
Wszystkie osoby, które mają aplikację IKO lub inną aplikację bankową, która działa w systemie BLIK. W obu przypadkach trzeba zarejestrować swój numer w systemie BLIK. - Jak włączyć lub wyłączyć oznaczanie odbiorców BLIK w swoich Kontaktach?
Rozwiń swój profil i wejdź w Ustawienia → Ustawienia BLIK → Oznacz odbiorców przelewów BLIK. - Na czym polega oznaczenie odbiorców przelewów na telefon BLIK w moich Kontaktach?
Na liście kontaktów w swoim telefonie zobaczysz logo BLIKA przy osobach, które odbierają przelewy na telefon w ramach systemu BLIK.
Pamiętaj, że dane o oznaczeniu tych osób są przetwarzane przez PKO Bank Polski tylko w bieżącym celu realizacji usługi. Nie mamy dostępu do Twojej listy kontaktów. - Czy mogę zlecić przelew na telefon do osoby, której bank nie obsługuje płatności BLIK?
Tak – w takiej sytuacji odbiorca przelewu otrzyma SMS z instrukcją, jak zainstalować aplikację IKO. Jeśli odbiorca przelewu nie pobierze IKO i nie odbierze przelewu w ciągu 7 dni od wysłania przelewu, pieniądze trafią z powrotem na Twoje konto.
- Kto może odbierać przelewy na telefon BLIK?
Sprawdź najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi lub:
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych